HONDA DODAJE ENERGII GAMIE ŚREDNICH MOTOCYKLI

dodano: 07.11.2018

  • CB650R uzupełnia rodzinę motocykli „Neo Sports Café”, wprowadzając ich wyjątkowy wygląd do segmentu bezowiewkowych motocykli średniej pojemności
  • Całkowicie obudowany CBR650R nawiązuje do stylu Fireblade CBR1000RR, oferując wysokoobrotowy czterocylindrowy silnik o mocy 95,2 KM (70 kW), lekkie podwozie i adekwatne do tego osiągi
  • Trzy motocykle z silnikami 500 cm3 otrzymują szereg dodatków w specyfikacjach, a także silniejszą tożsamość dostarczyciela radości, sportowych wrażeń i przygody
  • Modele CBR1000RR Fireblade i CBR1000RR Fireblade SP otrzymały nowe malowania i doskonalszą realizację filozofii konstruowania, nazywanej "Nowy poziom całkowitej kontroli"
  • Nowe kolory GL1800 Gold Wing i X-ADV
  • Nowe funkcje w modelu SH300i

Honda dodaje energii

Honda przedstawia dzisiaj swoją pełną europejską ofertę motocykli na rok 2019 na wystawie EICMA w Mediolanie, wprowadzając w niej dwa modele na tyle zmienione, że nadano im nowe oznaczenia oraz trzy głęboko zmodernizowane modele, które dodają nowej energii gamie motocykli średniej pojemności, stanowiących dla Hondy ważną część niezwykle szerokiego i zróżnicowanego portfolio produktów.

CB650R

Po wprowadzeniu tria bezowiewkowych modeli CB1000R, CB300R i CB125R do gamy modelowej 2018, w roku 2019 Honda uzupełnia ofertę unikalnych motocykli o wyglądzie  „Neo Sports Café” o jednoślad średniej pojemności. Język stylistyczny tych motocykli jest nowoczesny i minimalistyczny. Łączy inspiracje café racer z bardzo zwartą, trapezoidalną formą, co czyni ich wygląd wyjątkowo atrakcyjnym. Czterocylindrowy rzędowy silnik jest w pełni wyeksponowany, a wyróżnikiem motocykla jest okrągły reflektor i charakterystycznie wyrzeźbiony zbiornik paliwa, łączący swoim kształtem całą rodzinę ”Neo Sports Café”.

Wyglądowi klasy premium towarzyszą również specyfikacje klasy premium: 41-milimetrowy widelec Showa SFF, radialnie montowane czterotłoczkowe zaciski przedniego hamulca, system kontroli momentu obrotowego (HSTC), sprzęgło antyhoppingowe i ultranowoczesny zestaw wskaźników.

Rezultatem jest budzący pożądanie bezowiewkowy motocykl średniej pojemności z unikalnym połączeniem wyglądu, osiągów i bogatej specyfikacji.

CBR650R

Kolejny model w ofercie Hondy z nową nazwą, to sportowy motocykl średniej pojemności CBR650R.

Motocykl może pochwalić się nową stylistyką wyraźnie inspirowaną CBR1000RR Fireblade, z ostrymi, agresywnymi liniami i wydłużonymi bocznymi owiewkami oraz wyjątkowo krótką tylną sekcją i wąskim podwójnym reflektorem LED. CBR650R jest o 6 kg lżejszy od CBR650F (który zastępuje w gamie) i oferuje sportową pozycję kierowcy, uzyskaną dzięki przesunięciu kierownicy o 30 mm do przodu oraz podniesieniu i cofnięciu podnóżków.

Typowy dla Hondy czterocylindrowy silnik zyskał 1000 dodatkowych maksymalnych obrotów i zapewnia o 5% wyższą moc maksymalną wynoszącą teraz 95,2 KM (70 kW) przy 12 000 obr/min. Zmiany w silniku wraz z wyraźnie ostrzejszym wyglądem i dopracowanym podwoziem w pełni uzasadniają oznaczenie „R” w nazwie nowego modelu.

Prosta procedura zmiany mocy z ograniczeniem do 35 kW będzie dostępna zarówno dla CB650R, jak i CBR650R.

CB500F, CBR500R i CB500X

Rzędowy dwucylindrowy silnik Hondy o pojemności 500 cm3 znalazł się w ponad 75 000 motocykli sprzedanych w Europie od czasu jego premiery w 2013 roku.

Silnik ten po raz pierwszy pojawił się w przyjaznych dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 motocyklach CB500F, CBR500R i CB500X, a w modelach roku 2019 jednostka napędowa ma większą moc i moment obrotowy w zakresie od trzech do siedmiu tysięcy obrotów na minutę, napędzając to samo trio motocykli średniej klasy, które właśnie otrzymało nowy pakiet modernizacji poprawiających ich parametry techniczne oraz szereg dodatków w specyfikacjach, a także silniejszą tożsamość, wyrażającą aspiracje do radosnej jazdy, sportowych wrażeń i zachęcającą do motocyklowej przygody.

Wszystkie trzy modele mają teraz nowe zawieszenie tylne, sprzęgło antyhoppingowe, pełne oświetlenie LED, zmodernizowane zestawy wskaźników LCD z wyświetlaniem załączonego biegu i sugestią zmiany biegu na wyższy oraz nowe tłumiki wydechu z podwójnymi końcówkami, co zapewnia bogatsze brzmienie silnika.

CB500F zyskał ostrzejszą nową stylizację z bardziej pochyloną owiewką przednią i bocznymi osłonami, które idealnie łączą się ze zbiornikiem paliwa. CBR500R również został przemodelowany. Jest węższy i ostrzejszy, z silną inspiracją stylem Fireblade i z bardziej sportową pozycją do jazdy.

Kompaktowy poszukiwacz przygód CB500X ma o wiele mocniejszy "współczynnik X" dzięki użyciu nowego 19-calowego przedniego koła, większym skokom zawieszenia z przodu i z tyłu, szczuplejszemu siedzeniu, większemu kątowi skrętu i solidniejszej, bardziej wytrzymałej owiewce, która dodatkowo poprawia ochronę przed wiatrem.

Platformy silnikowe 500 cm3 i 650 cm3 stanowią 35% sprzedaży dużych motocykli Hondy w Europie. Pięć nowych i zmodernizowanych motocykli średniej pojemności w programie na rok 2019 oferuje ekscytujące osiągi, dobrane z myślą o motocyklistach znajdujących się na różnych poziomach wtajemniczenia, a jednocześnie motocykle te stanowią zachętę do potencjalnej przesiadki na flagowe modele Hondy, gwarantujące jeszcze więcej radości, ducha przygody i sportowych wrażeń.

Na targach EICMA Honda prezentuje również szereg innych aktualizacji swoich motocykli.

CBR1000RR Fireblade i CBR1000RR Fireblade SP

Po pełnej zmianie modelowej z 2017 roku, „Next Stage Total Control” Fireblade został ulepszony na rok 2019, otrzymując zmiany w pakiecie elektroniki, mające na celu optymalizację osiągów w warunkach toru wyścigowego. Motocykl wyposażono w zmodyfikowane systemy HSTC i ABS, a szybkość przyrostu mocy w trybie kontroli mocy na poziomie 1 zwiększono w oparciu o doświadczenia z programu HRC MotoGP. Systemy kontroli momentu obrotowego (HSTC) i kontroli unoszenia przedniego koła są teraz rozdzielone, z nowym wskaźnikiem "W" w zespole wskaźników.

W malowaniu Grand Prix Red wprowadzono grubszy biały pasek, by uzyskać nieco bardziej "trójbarwny" efekt, natomiast wersja Matt Ballistic Black Metallic jest teraz całkowicie czarna, z wyjątkiem czerwonego logo CBR.

X-ADV

Od momentu pojawienia się w 2017 roku i udoskonalenia w 2018 roku poprzez dodanie wielopoziomowej kontroli momentu obrotowego HSTC i przełącznika "G", pozwalającego wybrać sposób zmiany biegów przekładni dwusprzęgłowej przydatniejszy do jazdy w terenie, w 2019 roku „motocyklowy SUV" Hondy otrzyma nowe kolory, w tym efektowny zielony „kamuflaż”.

GL1800 Gold Wing

Niekwestionowany synonim jednośladowego komfortu, luksusu i jakości od ponad 40 lat, Gold Wing został gruntownie przekonstruowany na rok 2018, dzięki czemu stał się ostrzejszy, lżejszy i bardziej zwarty, jednocześnie zachowując reputację flagowego reprezentanta zaawansowanej techniki, wspieraną wieloma nowymi funkcjami, takimi jak pierwsze motocyklowe zastosowanie Apple CarPlay.

W roku 2019, zarówno GL1800 Gold Wing, jak i wersja z manualną przekładnią Gold Wing „Tour” będą dostępne w nowym, nastrojowym kolorze Dark Black Metallic. Najbardziej zaawansowany Gold Wing „Tour” z dwusprzęgłową przekładnią będzie dostępny w nowej kolorystyce Pearl Hawkseye Blue.

SH300i

Na rok 2019 zawsze popularny skuter średniej wielkości o wysokich osiągach jest wyposażony w system HSTC i opcjonalny górny kufer zamykany zdalnie inteligentnym kluczykiem.

Zmiany kolorystyczne

CB1000R – flagowy model „Neo Sports Café”, zarówno w wersji podstawowej, jak i CB1000R+, otrzyma nowy wyrazisty kolor Sword Silver Metallic.

Rebel – unikalna Honda z silnikiem o pojemności 500 cm3 będzie dostępna w nowych malowaniach Pearl Cadet Grey oraz Matt Axis Grey Metallic.

Integra – pojazd łączący użyteczność skutera z dynamicznymi osiągami mototcykla będzie dostępny w kolorze Pearl Glare White.

NC750X – otrzyma ciemniejsze srebrne boczne owiewki.

SH125 – otrzyma nową kolorystykę przednich i bocznych paneli (czarne lub srebrne w przypadku białego malowania)