Skuter Hondy z napędem hybrydowym? Na razie tylko w Azji…

dodano: 17.04.2019

Silniki hybrydowe w przemyśle motoryzacyjnym zadomowiły się na dobre. Jednostki łączące w sobie napęd elektryczny ze spalinowym są coraz częściej wybierane przez kierowców. Widok takiego auta na drodze nie budzi u nikogo zdziwienia czy zaskoczenia. Sprawa ma się nieco inaczej jeśli chodzi o jednoślady

Przykładem zastosowania silnika hybrydowego może być skuter Hondy – PCX Hybrid. Na razie motocykl ten jest sprzedawany tylko na rynku japońskim. Można jednak przypuszczać, że jeśli osiągnie sukces, trafi również do dystrybucji w Europie. Co warto wiedzieć o tym hybrydowym modelu hondy? 

Jak to działa?

Inżynierowie z Hondy zamontowali w skuterze PCX Hybrid elektryczny silnik, który jest przede wszystkim rozrusznikiem, generuje prąd i pełni rolę silnika wspomagającego. Zasada działania jest nieco inna niż w autach, gdyż silnik elektryczny załącza się tylko na kilka sekund w momencie przyśpieszania. Zasilany jest on z 48-woltowej baterii, która ładuje się podczas jazdy na silniku spalinowym (o pojemności 125 i mocy 12 KM).

Zalety

Zastosowanie silnika hybrydowego w skuterze hondy powoduje oczywiście mniejsze zużycie paliwa w czasie jazdy. Ułatwione są manewry wyprzedzania poprzez doładowanie silnikiem elektrycznym w momencie przyśpieszania. Zamontowanie dodatkowego silnika, wbrew obawom niektórych, nie przyczyniło się do zwiększenia masy czy gabarytów skutera. 
Honda to koncern, który nie boi się zmian i ciągle poszukuje nowych udoskonaleń. Udowadnia to także seria PCX Hybrid. Projektanci Hondy, niegdyś jako jedni z pierwszych postawili na automatyczne skrzynie biegów w skuterach, a teraz dopracowują skutery z silnikami hybrydowymi, które na pewno znajdą swoich odbiorców. Jednak na pojawienie się tej serii w Europie przyjdzie nam pewnie jeszcze poczekać.