Strategia Electric Vision – jakie są plany Hondy na najbliższe lata?

dodano: 26.09.2019

Europa pozostaje światowym liderem w dziedzinie technologii ekologicznych. Unia Europejska dąży do znaczącego ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Czyni to między innymi poprzez zaostrzanie norm emisji dwutlenku węgla przez pojazdy. Skutkiem tego działania jest zwiększająca się popularność samochodów hybrydowych i elektrycznych. Szybko reagując na te zmiany, Honda ogłosiła realizację strategii Electric Vision. Zakłada ona, że do 2025 roku każdy pojazd tej marki sprzedawany w Europie będzie posiadał zelektryfikowany układ napędowy. 

 

Etapy

 

Wszystko zaczęło się od wprowadzenia do sprzedaży modelu CR-V Hybrid. To właśnie hybrydowe samochody Honda zamierza wykorzystać do zrealizowania jednego z założeń strategii Electric Vision dotyczącego przesunięcia całości europejskiej sprzedaży na pojazdy używające silników elektrycznych. Kolejnym krokiem było zaprezentowanie modelu Honda e Prototype — pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu japońskiego giganta. 

 

Oprócz nowych modeli samochodów Honda zamierza udostępnić szereg usług i produktów, które mają zwiększyć komfort używania takich samochodów na terenie Europy. Chodzi między innymi o urządzenia ładujące oraz rozwiązania, których zadaniem jest wspieranie systemów ładowania pojazdów w różnych warunkach. Wprowadzona zostanie specjalna ładowarka przeznaczona dla użytkowników ładujących akumulatory w scenariuszu off-street. Za jej pomocą możliwe będzie wydajne ładowanie z użyciem prądu zmiennego. Taki zestaw będzie można z łatwością zamontować na podwyższeniu lub ścianie. W zależności od naszych wymagań może to być zasilacz jednofazowy lub trójfazowy, które różnią się miedzy sobą swoją maksymalną mocą — odpowiednio 7,4 kW i 22 kW. Dzięki temu znacznie szybciej będzie można naładować każdy elektryczny samochód Honda.

 

Jednym z istotnych problemów ograniczającym rozwój rynku samochodów elektrycznych jest brak wystarczającej infrastruktury stacji ładowania w europejskich miastach. Aby temu zaradzić, Honda nawiązała współpracę z firmą ubitricity. Jej specjaliści pomogli stworzyć efektywne rozwiązanie tego problemu umożliwiające ładowanie pojazdu w scenariuszu ruchu miejskiego. Punkty ładowania zostaną zamontowane w słupach oświetleniowych. Dzięki umieszczeniu mobilnego taksometru na każdym kablu ładowania pojazdu możliwe jest powiązanie kosztów ładowania z taryfą klienta. W ten sposób wyeliminowania zostanie potrzeba subskrypcji u kilku dostawców energii.

 

Istotnym elementem strategii Hondy jest stworzenie wydajnego układu zarządzania energią. Jego prototypem jest Honda Power Manager, czyli system ładowania zwrotnego. W jego ramach pojazdy elektryczne zostaną włączone do inteligentnej sieci energetycznej. Pozwoli ona gromadzić i przesyłać energię pomiędzy poszczególnymi podmiotami należącymi do tej sieci. Ten prototypowy układ projektowany jest we współpracy z firmą EVTEC. Kolejnym zewnętrznym partnerem, z którym Honda zawarła umowę jest brytyjska firma Moixa. Specjalizuje się ona w technologii pozwalającej klientom na kontrolowanie i używanie energii nagromadzonej w akumulatorach pojazdów EV (electric vehicle). Skuteczniejsza integracja samochodów elektrycznych z sieciami energetycznymi jest kluczowa dla dalszego rozwoju tej branży.

 

W dobie zmian klimatycznych stopniowe przestawianie się na odnawialne źródła energii zyskuje na znaczeniu. Realizując strategię Electric Vision, Honda pragnie wykorzystać zmieniającą się sytuacje na rynku samochodowym i wyprzedzić swoją konkurencję. Właśnie dlatego inwestuje w produkowanie wysokiej jakości pojazdów hybrydowych i elektrycznych takich jak CR-V Hybrid oraz e Prototype.