Honda Rebel – dobry wybór dla początkujących?

dodano: 09.03.2021

Honda CMX 500 Rebel to najnowszy przedstawiciel serii motocykli, która korzeniami sięga lat 90-tych. Model zachował swój surowy wygląd i przywodzi na myśl pojazd bohatera kina akcji. Zresztą takie właśnie było założenie i tak reklamuje go producent. Ale jak jest w rzeczywistości i czy ten motocykl osiągający maksymalną moc na prawo jazdy kategorii A2 (48 KM) jest w stanie zapewnić emocje?


Honda Rebel - nie taki mały motocykl


Konstrukcja pomimo tego, że został wyposażona w dwucylindrowy silnik o stosunkowo niewielkiej pojemności, nie zdradza jej na pierwszy rzut oka. Motocykl jest masywny i sprawia wrażenie „mocnego". Pozycja za kierownicą jest uniwersalna, odpowiednia dla wyższych i niższych kierowców. Salony Hondy oferują też obniżenie naszego egzemplarza o kilka centymetrów. Jednoślad jako całość prezentuje się bardzo dobrze i nie wygląda jak pięćsetka. Mimo że wydaje się ciężki, w codziennym użytkowaniu zaskakuje. Jednoślad przed zalaniem waży 190 kilogramów, a manewrowanie nim jest bardzo proste i wygodne. Nisko umiejscowiony środek masy sprawia, że nawet przy upadku nie będzie trudny do podniesienia. Szczególnie ważne może to być dla początkujących motocyklistów, którzy z cięższym pojazdem mogliby sobie zwyczajnie nie poradzić.


Czy 48 KM to za mało?


Absolutnie nie. Dwucylindrowy rzędowy silnik ma bardzo przyjemną charakterystykę, oddaje liniowo moc, bez żadnych specjalnych zaskoczeń i dużych skoków momentu obrotowego. Elastyczność silnika jest imponująca. Jazda po mieście na 6 biegu, nie będzie sprawiała, że motocykl będzie się dusić albo wibrować. Poza miastem przy wyprzedzaniu też nie ma problemu, redukcja biegu jest rzadko potrzebna, wystarczy podkręcenie gazu, a nasz jednoślad szybko przyśpieszy. Przewidywalna charakterystyka silnika będzie dużą zaletą dla początkujących motocyklistów, ale emocji jest na tyle dużo, że zanim będzie konieczna zmiana motocykla na większy, minie sporo czasu.