Crossowe motocykle Hondy – ciągle udoskonalane

dodano: 16.07.2019

Oferowana przez Hondę seria motocykli CRF to klasa sama w sobie, wyznaczająca trendy wśród motocykli enduro i trail. Lekkie maszyny wyposażone w jednostki 150 cm3, 250 cm3 i 450 cm3 niejednokrotnie okazywały się lepsze w terenie od cięższych motocykli o większych pojemnościach, a o uznaniu w oczach użytkowników mogą świadczyć statystyki sprzedaży – od momentu wprowadzenia na rynek w 2000 roku bez przerwy są najlepiej sprzedającymi się modelami. Dużą popularnością cieszy się też CRF1000L Africa Twin. 

 

Odświeżone modele Hondy

 

Niemal każdy motocykl Honda z serii CRF możemy nabyć w dwóch wariantach – L i R, różniących się przeznaczeniem. Seria L przeznaczona jest do jazdy w terenie i szeroko rozumianej turystyki, natomiast seria R to bezkompromisowy offroadowiec.

W czasach gdy dominują maksymalnie wysilone jednostki, a cały motocykl jest naszpikowany elektroniką, Honda postawiła na proste, ale sprawdzone rozwiązania. Nawet topowy model z serii CRF, Africa Twin o pojemności 1000 cm3, rozwija niecałe 100 KM (95), a flagowy CRF450L ma jedynie 25 KM. 

 

Niezależnie od wybranej wersji znajdziemy tu bardzo sprawne resorowanie zapewniane przez powietrzny amortyzator odpowiedzialny za szeroką regulację parametrów pracy. W wersjach poliftingowych działa on jeszcze płynniej niż kiedykolwiek. Kierowcy oddano do dyspozycji sterowanie ustawieniami zapłonu; można wybierać spośród trzech wstępnie skonfigurowanych trybów pracy – standard, soft i aggressive. Pierwszy służy do jazdy codziennej, drugi do przedzierania się przez błota, a ostatni do naprawdę wyczynowej jazdy. 

Wszystkie modele z serii nieznacznie odchudzono, tak aby Twój motocykl Honda jeszcze lepiej czuł się w terenie, choć trzeba przyznać, że utrudnia to nieco podróżowanie z większymi prędkościami po drogach. Nie takie jest jednak jego główne zadanie.

 

W przyszłym roku postaw na CRF250R

 

W przyszłym roku Honda ma wypuścić doskonalszą serię crossów, a wśród nich duży nacisk położono na usprawnienie CRF250R. Model ma charakteryzować się jeszcze lepszymi osiągami (wzrost mocy maksymalnej o 8%) i odmienionym podwoziem odziedziczonym po CRF450R. Będzie ono bardziej elastyczne dzięki większej sztywności wahacza.  

 

Honda od wielu lat inwestuje w modele crossowe. Choć od lat CRF-ki cieszą się uznaniem pasjonatów jazdy terenowej, Honda ciągle poszukuje sposobów, by poprawić osiągi i zwiększyć komfort jazdy po trudnym terenie.